HŘEBÍČKOVÁ, Petra
Petra HŘEBÍČKOVÁ (* 20. 9. 1979 Hodonín)
– herečka. Ve 3. ročníku Obchodní akademie se v rodném městě přihlásila do ochotnického souboru Skleněné bubliny, a o volbě budoucí profese tak bylo rozhodnuto. Po maturitě vystudovala činoherní herectví na brněnské JAMU (2002) a jednu sezonu hrála v brněnském divadle Polárka, zaměřeném na dětského diváka, a hostovala i v pražském Činoherním klubu (
Ďáblova houpačka) a Divadle ABC (
Spor). V letech 2003 až 2009 byla členkou Městského divadla Zlín, kde bravurně zvládala polohy tragické, ale i komediální (od italských lidových až po cirkusové klauniády) a zpěvoherní, v nichž uplatnila své pěvecké i pohybové dispozice. Dokáže věrohodně modelovat aristokratické dámy i holky z ulice. Všestranný herecký potenciál prokázala mj. jako Rose ve Frielově
Tanci na konci léta, Anna Deeverová v Millerově hře
Všichni moji synové, Taťána v
Evženu Oněginovi, Markétka v
Mistrovi a Markétce, Cajtl v
Šumaři na střeše, Elisa ve Stendhalově
Červeném a černém, Airopa ve
Smrti Hippodamie. Za titulní roli v dramatu
Maryša získala roku 2009 Cenu Thálie, na níž byla už roku 2008 nominována za úlohu Zuzanky v činoherním provedení
Figarovy svatby. V Praze hostovala v Činoherním klubu, v Divadle ABC, v Divadle na Fidlovačce (muzikál
Hvězdy na vrbě) a ve Státní opeře (lyrikál
Kudykam). V roce 2010 trvale přesídlila do Prahy, kde nalezla novou domovskou scénu ve Švandově divadle (
Biomanželka,
Merlin aneb Pustá zem,
Byla jsem doma a čekala, až přijde,
Smíchoff/on,
Dioptrie růžových brýlí,
Gottland). Ač ji zpočátku handicapovalo mimopražské angažmá, její talent pozornosti filmařů přece jen neunikl. Před kamerou začínala už za studií v televizi, která ji postupně nabídla příležitosti v pohádce
Dřevěná Marika (2000), tv. filmech
Velkofilm (2007) a
Sněžná noc (2008) i seriálech
Strážce duší (2003),
Trapasy (2007) a
Kriminálka Anděl (2008). Křest na filmovém plátně jí zajistil režisér
J. Menzel, v jehož smutné komedii podle proslulé Hrabalovy předlohy
Obsluhoval jsem anglického krále (2006) ztělesnila plavovlasou prostitutku Jarušku, s níž v nevěstinci u Rajských tráví blažené chvíle rozkoše mladý hrdina příběhu, pikolík Jan Dítě (Ivan Barnev). Jednu ze čtveřice protagonistů celovečerního debutu
Proměny (2009) dvacetiletého režiséra Tomáše Řehořka vytvořila v postavě mladé ženy, toužící po dítěti, jejímuž otěhotnění brání mužovy pomalé spermie. Závažné problémy, mající tentokrát spíše morální aspekty, řeší tv. reportérka Radka, kterou ztvárnila v Hřebejkově psychologickém snímku
Kawasakiho růže (2009). Nevyhýbá se ale ani účinkování ve studentských filmech (
Kamarádka, 2008).